Aparat Panasonic Lumix GH6 body
Opis
Nowy Wymiar Kreatywności
Wyjście danych wideo w formacie RAW
Aktualizacja oprogramowania sprzętowego umożliwia obsługę wyjścia danych wideo w formacie RAW przez złącze HDMI i zapisanie ich w formacie ProRes RAW monitorze-rejestratorze ATOMOS NINJA V+ lub NINJA V HDR. Dane Blackmagic RAW można również rejestrować na urządzeniu Video Assist 12G HDR.
Po raz pierwszy w aparacie LUMIX: wideo z kodekiem Apple ProRes
Stosując kartę CFexpress typu B (MOV, 5,7K, 5728x3024, 29,97p/25,00p/24,00p), można wewnętrznie nagrywać wideo za pomocą kodeków ProRes 422 HQ i ProRes 422, które są profesjonalnym standardem i oferują wysoką jakość obrazu przy niskiej kompresji. Znacznie obniża to obciążenie komputera podczas postprodukcji i umożliwia montaż nielinowy bez transkodowania, upraszczając cały proces. Wersja oprogramowania sprzętowego 2.0 obsługuje 59,94p/50,00p przy C4K (4096x2160) oraz FHD (1920x1080).
Nagrywanie bezpośrednio na dysku USB-SSD
Oprogramowanie sprzętowe w wersji 2.2 umożliwia nagrywanie i odtwarzanie przy użyciu zewnętrznego dysku SSD za pośrednictwem połączenia USB. Ponadto możliwość nagrywania materiałów w formacie Apple ProRes422 HQ (maksymalnie 1,9 Gb/s) i w 10 bitowej jakości 4:2:2 z kompresją bezpośrednio na dyskach SSD przyczyniła się do poprawienia przenośności i pojemności, zwiększając wydajność obsługi kopii zapasowych i końcowej obróbki.
Nagrywanie 5.7K 10-bit 60p/50p
Dzięki trybowi 5,7K (5728x3024) 4:2:0 10-bitów 60p/50p (17:9) i anamorficznemu trybowi 5,8K (5760x4320) 30p/25p/24p 4:2:0 10-bitów (4:3) aparat LUMIX GH6 zapewnia wyższą rozdzielczość i bitrate niż kiedykolwiek wcześniej. Oferuje najnowsze rozwiązania w zakresie wysokiej jakości obrazu, wszechstronności i uwalnia kreatywność przy profesjonalnych produkcjach filmowych, produkcjach dla telewizji i każdego innego rodzaju produkcjach wideo.
Nieograniczony czas nagrywania 10-bit 4:2:2 C4K/4K 60p/50p
GH6 to pierwszy aparat LUMIX z nagrywaniem wewnętrznym w 10-bitowej jakości 4:2:2 C4K/4K 60p/50p, który pozwala nagrywać przez nieograniczony czas, o ile jest używany przy zalecanej temperaturze pracy. Jest idealny dla małych zespołów produkcyjnych i do pracy w wymagających warunkach, gdy mobilność i wysoka jakość są koniecznością. Umożliwia też jednoczesne nagrywanie wewnętrzne i zewnętrzne przez wyjście HDMI.
Stabilizacja obrazu Dual I.S. 2 (7,5 punktu)
Stabilizacja Dual I.S. 2 (stabilizator obrazu) w 5 osiach łączy stabilizację Body I.S. oraz system O.I.S.w obiektywie, oferując korekcję o wartości 7,5 punktu.
Nagrywanie 10-bit HFR/VFR
Nagrywanie w wysokiej rozdzielczości i w zwolnionym tempie, ostatnio coraz popularniejsze w produkcjach wideo jest teraz możliwe przez nagrywanie wideo w 10-bitowej jakości C4K/4K 120p/100p HFR z dźwiękiem. Aparat LUMIX GH6 oferuje też szeroki zakres trybów nagrywania w 10-bitowej jakości z kompresją ALL-Intra do montażu wysokiej jakości, można nagrywać również materiały FHD 240p/200p HFR i FHD 240 kl./s VFR. Funkcja VFR pozwala nagrywać wideo w superzwolnionym tempie, bo zwolnionym nawet 12,5-krotnie (FHD, 10-bitów, 24p/300 kl./s).
Nowy procesor Venus Engine
Nowy procesor Venus Engine to około dwukrotnie większa moc obliczeniowa niż wcześniej, dzięki temu aparat może szybko przetwarzać większą liczbę pikseli z nowego przetwornika oraz wideo z większą rozdzielczością i bitrate. Jakość uzyskiwanych obrazów jest znacznie lepsza. Nowa funkcja Intelligent Detail Processing oferuje wyższą rozdzielczość, a nowa, wydajna funkcja redukcji szumów 2D i 3D (dla nagrań wideo) optymalizuje usuwanie szumów. Efektem są naturalne obrazy z minimalnym szumem nawet przy zastosowaniu wysokich czułości. Precyzyjna funkcja Dual 3D Color Control potrafi lepiej reprodukować kolory (jasność, nasycenie i odcień), w rezultacie zapewniając nam wierniejsze i bogatsze oddawanie kolorów.
Nowy przetwornik 25,2 MP
Aparat LUMIX GH6 jest wyposażony w przetwornik Live MOS o rozdzielczości 25,2 megapiksela w standardzie systemu Micro Four Thirds™. Budowa pozbawiona filtra dolnoprzepustowego pozwala uzyskać więcej pikseli i wyższą rozdzielczość, dając ultrarealistyczny poziom szczegółów. Większa prędkość odczytu danych umożliwia nagrywanie wideo C4K/4K 120p i wykonywanie zdjęć seryjnych z szybkością aż 75 klatek na sekundę przy użyciu migawki elektronicznej, minimalizując przy tym efekt „rolling shutter”.
Specyfikacja:
Typ: Bezlusterkowy aparat cyfrowy
Mocowanie obiektywu: Mocowanie Mikro Cztery Trzecie
Typ przetwornika: Matryca Live MOS (17,3 x 13,0 mm)
Efektywna liczba pikseli / Całkowita liczba pikseli: 25,21 megapiksela / 26,52 megapiksela
Powłoka antyodblaskowa: Tak
Proporcje / Filtr kolorów: 4:3 / Filtr kolorów podstawowych
System redukujący kurz: Typ z przesunięciem matrycy
Zakres:
Poprawa zakresu dynamicznego WŁ.: Ponad 13-stopniowa charakterystyka (V-Log)
Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ.: Ponad 12-stopniowa charakterystyka (V-Log)
Format zapisu pliku: JPEG (DCF, Exif 2.31), RAW
Współczynnik proporcji: 4:3 / 3:2 / 16:9 / 1:1
Jakość obrazu: RAW / RAW+Fine / RAW+Standard / Fine / Standard
Przestrzeń barw: sRGB, AdobeRGB
Format wideo:
MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC, Apple ProRes
MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC
Format audio:
MOV: LPCM (2 kanały, 48 kHz/24 bity, 96 kHz/24 bity*) (4 kanały, 48 kHz/24 bity**, 96 kHz/24 bity**)
MP4: AAC (2 kanały, 48 kHz/16 bitów)
* Po podłączeniu mikrofonu Φ3,5 mm lub adaptera DMW-XLR1 (sprzedawanego oddzielnie). ** Po podłączeniu adaptera DMW-XLR1 (do nabycia osobno).
Częstotliwość systemu: 59,94 Hz / 50,00 Hz / 24,00 Hz
Obszar obrazu wideo: Pełny / Piksel po pikselu
Nagrywanie na zewnętrznym dysku USB-SSDG: Tak (WŁ./WYŁ.)
Typ wizjera: Wizjer OLED Live View Finder
Pikseli: Około 3,68 mln punktów
Pole widzenia / Powiększenie: Około 100% / około 1,52x / 0,76x (odpowiednik aparatu 35 mm) z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność; -1,0 m-1 gdy proporcje są ustawione na 4:3
Dystans widzenia / Regulacja dioptrii: Około 21 mm po ustawieniu na nieskończoność; -1,0 m-1 / -4,0 - +3,0 (dpt)
Czujnik oczu: Tak
Typ wyświetlacza tylnego: Wyświetlacz TFT LCD ze statycznym panelem dotykowym
Rozmiar monitora: O swobodnie ustawianym kącie 3,0 cala (7,6 cm), proporcje 3:2
Pikseli: Około 1,84 mln punktów
Pole widzenia: Około 100%
Typ regulacji ostrości: Kontrastowy system AF
Technologia DFD: Tak
Tryb ustawiania ostrości: AFS (pojedynczy) / AFC (ciągły) / MF
Tryb AF: Śledzenie / Pełny obszar AF / Strefa (pionowa/pozioma) / Strefa / 1-obszarowy+ / 1-obszarowy / Pinpoint
* Automatyczne wykrywanie można włączyć, aby przełączać między trybami Człowiek / Twarz / Oczy / Zwierzę+Człowiek. Za wyjątkiem włączonej opcji Pinpoint.
Zakres wykrywania AF: EV -4 - 18 (F2,0, równoważne z ISO100, AFS)
Niestandardowe ustawienie AF: Czułość AF, czułość przełączania obszaru AF, prognozowanie obiektu w ruchu
Lampka wspomagania AF: Tak
Blokada AF: Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AF
Sterowanie pierścieniem ostrości: Nieliniowe/Liniowe* (90°/120°/150°/180°/210°/240°/270°/300°/330°/360°/720°/1080°/Maksimum) * Po zamocowaniu zgodnego obiektywu.
Inne: AF-ON, AF-ON: do bliży, AF-ON: Do dali, Focus Limiter, Focus Peaking, 1-obszarowa szybkość przesuwania AF, ciągły AF (podczas nagrywania filmów), priorytet ostrości/migawki, przełączanie ostrości w pionie / w poziomie, przytrzymanie blokady AF/AE, AF+MF, MF Assist, MF Guide, blokada pierścienia ustawiania ostrości, wyświetlanie/ukrywanie trybu AF, AF migawki, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, szybki AF, AF z wykrywaniem zbliżenia oka, ramka ostrości w pętli, powiększone wyświetlanie na żywo (film), migawka dotykowa, funkcja Touch AF/AE, panel dotykowy AF, odzyskiwanie ostrości obiektywu
System pomiaru światła: 1 728-strefowy wielopunktowy system wykrywania
Tryb pomiaru światła: Wielokrotny / Centralnie ważony / Punktowy / Wyróżniony ważony
Zakres pomiaru: EV 0-18 (obiektyw F2,0, równoważne z ISO100)
Pokrętło trybu: Program AE (P) / Priorytet przysłony AE (A) / Priorytet migawki AE (S) / Ekspozycja manualna (M) / Creative Video (P/A/S/M)* / Niestandardowy 1, 2, 3, 4 / inteligentny automatyczny
* Dostępne są te same operacje ekspozycji, co w trybie P/A/S/M.
Kompensacja ekspozycji: 1/3 EV krok ±5EV (±3EV dla filmów)
Poprawa zakresu dynamicznego: Wł. / wył.
Czułość ISO (standardowa czułość wyjściowa):
Zdjęcia:
[Normalny]
Auto / 50 (Rozszerzony tryb ISO) / 100-25600
[V-Log]
Auto / 125 (Rozszerzony tryb ISO) / 250-12800
* Możliwość przełączania między krokiem 1/3 lub 1 EV.
Filmy:
[Normalny]
Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ. (bazowe ISO 100): Auto / 50 (Rozszerzony tryb ISO) / 100-12800
Poprawa zakresu dynamicznego WŁ. (tryb Creative Video) (bazowe ISO 800): Auto / 800–12800
[V-Log]
Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ. (bazowe ISO 250): Auto / 125 (Rozszerzony tryb ISO) / 250-12800
Poprawa zakresu dynamicznego WŁ. (tryb Creative Video) (bazowe ISO 2000): Auto / 2000-12800
[Hybrid Log Gamma]
Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ. (bazowe ISO 250): Auto / 250-12800
Poprawa zakresu dynamicznego WŁ. (tryb Creative Video) (bazowe ISO 2000): Auto / 2000-12800
[WYJŚCIE DANYCH RAW HDMI]
Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ. (bazowe ISO 250): Auto / 250-12800
Poprawa zakresu dynamicznego WŁ. (tryb Creative Video) (bazowe ISO 2000): Auto / 2000-12800
* Możliwość przełączania między krokiem 1/3 lub 1 EV.
Blokada AE: Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AE
System stabilizacji obrazu:
B.I.S. (5 osi / 7,5 punktu*)
* Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ostrzenia f=60 mm (odpowiednik aparatu 35 mm, f=120 mm) przy obiektywie H-ES12060.
Dual I.S. 2 (7,5 punktu*)
** Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ostrzenia f=140 mm (odpowiednik aparatu 35 mm, f=280 mm) przy obiektywie H-FS14140.
Balans bieli: AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4
Regulacja balansu bieli: zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone
Ustawienie temperatury barwowej: 2500–10000 K w 100 K
Typ migawki: Migawka szczelinowa
Czas otwarcia migawki:
Zdjęcia: Bulb (maks. 30 minut), 1/8000 – 60
Elektroniczna kurtyna przednia: Bulb (maks. 30 minut), 1/2000 – 60
Przysłona elektroniczna: Bulb (maks. 60 s), 1/32000–60
Filmy: 1/25000 – 1/25
Tryb Creative Video M / tryb MF: 1/25000 – 1/8
Samowyzwalacz: 10 s, 3 obrazy / 2 s / 10 s / czas niestandardowy
Pilot zdalnego sterowania: Pilot zdalnego sterowania przez DMW-RS2 (sprzedawany oddzielnie)
Tryb cichy / Tryb migawki: Tak / Tak (Automatyczna / Mechaniczna / Elektroniczna kurtyna przednia / Elektroniczna / Elektroniczna+NR)
Zakres AE: 3, 5, 7 zdjęć z krokiem 1/3, 2/3 lub 1 EV, maks. ±3 EV, pojedyncze/seryjne
Bracketing przysłony: 3, 5 lub wszystkie pozycje
Bracketing ostrości: 1–999 zdjęć, kroki ustawiania ostrości można ustawić w 10 poziomach
Zakres balansu bieli: Trzy obrazy w osi niebieski/bursztynowy lub w osi magenta/zielony, ustawienie temperatury kolorów
Fotografia poklatkowa: Tak
Animacja poklatkowa: Tak
Rodzaj lampy błyskowej: Zewnętrzna lampa błyskowa TTL (sprzedawana oddzielnie)
Tryb lampy błyskowej: Auto* / auto/redukcja czerwonych oczu* / wł. wymuszenie / wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu / powolna synchronizacja / powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu / wył. wymuszenie *Tylko w trybie iA.
Synchronizacja lampy błyskowej: Synchronizacja na 1. kurtynę, synchronizacja na 2. kurtynę
Regulacja mocy lampy błyskowej: 1/3 EV z krokiem ±3 EV
Prędkość synchronizacji: Poniżej 1/250 sekundy
Sterowanie bezprzewodowe: Tak (w przypadku użycia lampy DMW-FL200L / FL360L / FL580L (opcjonalna)), kanał bezprzewodowy: 1 kan./2 kan./3 kan./4 kan.
Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej: Tak
Wirtualne zwiększenie zakresu zoomu: 2,0x (EX S), 1,4x (EX M) *Tylko podczas rejestracji zdjęć.
Style zdjęć: Standardowy / Żywy / Naturalny / L. Classic Neo / Płaski / Pejzaż / Portret / Monochromatyczny / L. Monochrome / L. Monochrome D / L. Monochrome S / Cinelike D2 / Cinelike V2 / Like709 / V-Log / Hybrid Log-Gamma / Mój styl zdjęć 1–10
Regulacja obrazu: Kontrast / Światło / Cień / Nasycenie / Odcień koloru / Odcień / Efekt filtra / Efekt ziarna / Szum kolorów / Ostrość / Redukcja szumów / ISO / WB
*Ustawienia dostępne do regulacji różnią się w zależności od trybu Styl zdjęć.
Filtr: Expressive (Ekspresja) / Retro / Old Days (Stara fotografia) / High Key (Wysokie tony) / Low Key (Niskie tony) / Sepia / Cross Process (Filtr filmowy) / Bleach Bypass
Poziom funkcji Master Pedestal: 31 stopni
Poziom luminancji:
8 bitów: 0‒255 / 16‒235 / 16‒255
10 bitów: 0‒1023 / 64‒940 / 64‒1023
Monitor przebiegu / zakres wektora: Możliwość wyboru
Podgląd LUT:
Obsługiwane typy plików: .vlt, .cube
Wyświetlacz / HDMI
Podgląd HLG:
Wyświetlacz (TRYB1 / TRYB2 / WYŁ.) / HDMI (AUTO / TRYB1 / TRYB2 / WYŁ.)
Widok anamorficzny z funkcją Desqueeze: 2,0x / 1,8x / 1,5x / 1,33x / 1,30x / WYŁ
Funkcja skanowania synchronizacji: Tak
Tryb SS/wzmocnienia: Migawka/ISO / Kąt/ISO / Migawka/dB
Paski koloru / Obszar testowy 1 kHz: Tak (SMPTE / EBU / ARIB) / Tak
Funkcja Knee Control: Tak (w trybie Like709)
Czerwony wskaźnik ramki nagrywania: Wł. / wył.
Informacje o pozycji poziomej: Zdjęcie / film (WŁ. / WYŁ.)
Wskaźnik wypoziomowania: Tak
Język menu ekranowego: Zapoznaj się z arkuszem „OSD”
Druk: Zgodność z PictBridge
USB: USB typu C (SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2 drugiej generacji))
HDMI: HDMI typu A, Audio: WŁ. / WYŁ., MP4 2 kanały, MOV: 2 kanały (gdy [4-kanałowe wejście mikrofonu] jest wyłączone), 4 kanały (gdy [4-kanałowe wejście mikrofonu] jest włączone.)
Wejście zdalnego sterowania: φ2,5 mm
Wbudowany mikrofon: Stereo
Redukcja szumu wiatru: WYŁ. / Standardowa / Wysoka
Wejście mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio: φ3,5 mm dla mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio
MIC (Plug-in Power) / MIC / LINE
Redukcja wiatru: WYŁ. / niska / standardowa / wysoka * Tylko po podłączeniu DMW-MS2 (sprzedawanego oddzielnie).
Specjalny mikrofon: stereofoniczny / kierunkowy * Tylko po podłączeniu DMW-MS2 (sprzedawanego oddzielnie).
Mikrofon XLR: Tak, z DMW-XLR1 (sprzedawany oddzielnie)
4-kanałowe wejście mikrofonu: Tak, z DMW-XLR1 (sprzedawany oddzielnie)
Głośnik: Monofoniczny
Wyjście słuchawek: φ3,5 mm
Gniazdo karty:
Gniazdo 1: Karta pamięci CFexpress (CFexpress Type B)
Gniazdo 2: Karta pamięci SD / karta pamięci SDHC* / karta pamięci SDXC*
* Zgodne ze standardem UHS-I/UHS-II UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC i ze standardem UHS-II Video Speed Class 90 dla kart pamięci SDXC.
Wentylator: Auto1 / Auto2 / Normalny / Wolny / Wyłączony* * Można ustawić opcję Wyłączony w trybie iA/P/A/S/M.
Lampa: Dioda zapisu (przednia/tylna) / dioda dostępu do karty / wskaźnik naładowania baterii / dioda ładowania / dioda połączenia z siecią
Wi-Fi:
2,4 GHz (STA/AP) (IEEE 802.11 b/g/n)
5 GHz (STA) (IEEE 802.11a/n/ac)
Zabezpieczenia: WPA/WPA2/WPA3
Zapoznaj się z arkuszem „Wi-Fi”
Bluetooth: Bluetooth® 5.0 (Bluetooth Low Energy (BLE))
Ochrona przed kurzem i zachlapaniami*: Tak
* Odporność na pył i zachlapanie nie gwarantuje, że nie dojdzie do uszkodzenia, jeśli aparat zostanie narażony na bezpośredni kontakt z pyłem i wodą.
Baterie: Akumulator litowo-jonowy (7,2 V, 2200 mAh, 16 Wh) (w zestawie)
Zasilanie przez USB, ładowanie przez USB, USB Power Delivery
Czas działania baterii (standard CIPA):
W przypadku użycia karty pamięci CFexpress:
Około 330 zdjęć, 750 zdjęć (LVF w trybie oszczędzania energii*) z H-ES12060 / DMW-BLK22
Około 350 zdjęć, 800 zdjęć (LVF w trybie oszczędzania energii*) z H-FS12060 / DMW-BLK22
* W przypadku użycia karty pamięci Lexar CFexpress Type B. W warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic zgodnie ze standardem CIPA. Kiedy czas przejścia w tryb uśpienia jest ustawiony na 1 sekundę.
W przypadku użycia karty pamięci SD:
Około 360 zdjęć, 850 zdjęć (LVF w trybie oszczędzania energii*) z H-ES12060 / DMW-BLK22
Około 380 zdjęć, 900 zdjęć (LVF w trybie oszczędzania energii*) z H-FS12060 / DMW-BLK22
* W przypadku użycia karty pamięci Panasonic SDXC. W warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic zgodnie ze standardem CIPA. Kiedy czas przejścia w tryb uśpienia jest ustawiony na 1 sekundę.
W przypadku używania zewnętrznego dysku USB-SSD:
Ok. 320 zdjęć z H-ES12060 / DMW-BLK22_x000D_
Ok. 330 zdjęć z H-FS12060 / DMW-BLK22_x000D_
* W przypadku użycia zewnętrznego dysku SSD marki Samsung (T5_1TB). W warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic zgodnie ze standardem CIPA.
Czas ciągłego nagrywania (filmy):
W przypadku użycia karty pamięci CFexpress:
MP4 [4K/60p]: Około 80 min z H-ES12060 / H-FS12060
MP4 [FHD/60p]: ok. 90 min z H-ES12060 / H-FS12060
W przypadku użycia karty pamięci SD:
MP4 [4K/60p]: Około 90 min z H-ES12060 / H-FS12060
MP4 [FHD/60p]: ok. 100 min z H-ES12060 / H-FS12060
W przypadku używania zewnętrznego dysku USB-SSD:
MP4 [4K/60p]: ok. 70 min z H-ES12060 / H-FS12060_x000D_
MP4 [FHD/60p]: ok. 80 min z H-ES12060 / H-FS12060
Rzeczywisty czas nagrywania (filmy):
W przypadku użycia karty pamięci CFexpress:
MP4 [4K/60p]: Około 40 min z H-ES12060 / H-FS12060
MP4 [FHD/60p]: ok. 45 min z H-ES12060 / H-FS12060
W przypadku użycia karty pamięci SD:
MP4 [4K/60p]: Około 45 min z H-ES12060 / H-FS12060
MP4 [FHD/60p]: ok. 50 min z H-ES12060 / H-FS12060
W przypadku używania zewnętrznego dysku USB-SSD:
MP4 [4K/60p]: ok. 35 min z H-ES12060 / H-FS12060_x000D_
MP4 [FHD/60p]: ok. 40 min z H-ES12060 / H-FS12060
Wymiary (Dł. x Wys. x Gł.): Około 138,4 x 100,3 x 99,6 mm / 5,45 x 3,95 x 3,92 cala (bez elementów wystających)
Masa:
Około 823 g (1 karta pamięci SD, akumulator, korpus)
Około 739 g (tylko korpus)
Temperatura pracy: -10°C to 40°C (14°F to 104°F)
Wilgotność przy eksploatacji: Wilgotność względna od 10% do 80%
Standardowe oprogramowanie:
Nagrywanie:
LUMIX Tether
To oprogramowanie służy do sterowania aparatem cyfrowym firmy Panasonic przy użyciu komputera. Umożliwia zmianę różnych ustawień aparatu, wykonywanie zdalnego nagrywania i zapisywanie zdalnie wykonanych zdjęć na komputerze. Odwiedź poniższą witrynę, aby pobrać i zainstalować oprogramowanie.
http://panasonic.jp/support/global/cs/soft/download/d_lumixtether.html (dla systemu Windows / komputerów Mac)
LUMIX Sync
To oprogramowanie służy do sterowania aparatem cyfrowym firmy Panasonic przy użyciu smartfona. Odwiedź poniższą witrynę, aby pobrać i zainstalować oprogramowanie.
https://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/ (dla systemu Android™ / iOS)
Odtwarzanie / edycja:
Oprogramowanie do przetwarzania plików RAW na komputerze nie jest dostarczane w zestawie z aparatem. Potrzebne do tego oprogramowanie SILKYPIX Developer Studio można pobrać z witryny firmy Ichikawa Soft Laboratory za pomocą komputera podłączonego do Internetu.
http://www.isl.co.jp/SILKYPIX/english/p/ (dla systemów Windows / Mac)