Obiektyw Sigma 24-70mm f/2.8 A DG DN II Sony E
Opis
Ewolucja na każdym poziomie
SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN II | Art to nowy flagowy obiektyw reporterski, który poprzez zastosowanie najbardziej zaawansowanych technologii dostępnych w firmie SIGMA, znacząco ewoluował w stosunku do swojego poprzednika. W porównaniu do obiektywu SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN | Art, poprawiono rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych, przyśpieszono pracę AF dzięki zastosowaniu nowego silnika liniowego HLA, a także wprowadzono wiele ulepszeń poprawiających komfort pracy fotografa, takich dodanie pierścienia przysłony czy drugi przycisk AFL. Obiektyw jest także o około 7% mniejszy i o 10% lżejszy od wersji I. SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN II | Art to wszechstronne i wydajne narzędzie, które pomoże fotografom i filmowcom uwolnić ich twórczy potencjał.
Średnica filtra: 82mm
Fot. Dariusz Breś
Wydajność optyczna godna prawdziwego flagowca
Koncentrując się na poprawie wydajności optycznej, obiektyw SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II I Art już od maksymalnego otworu przysłony zapewnia wysoką rozdzielczość obrazu zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegu, nawet na aparatach o wysokiej rozdzielczości. Jasność F2.8 zapewnia duży i piękny efekt bokeh. Oprócz zaawansowanych możliwości wykonywania zbliżeń oraz odporności na flary i bliki, obiektyw został zaprojektowany tak, aby minimalizować efekt „oddychania” ostrości, zapewniając idealne zdjęcia w każdej sytuacji.
Konstrukcja optyczna obiektywu obejmuje 6 elementów ze szkła FLD, 2 elementy ze szkła SLD i 5 elementów asferycznych, które dokładnie tłumią różne aberracje w całym zakresie ogniskowych. W szczególności dobrze kontrolowano rozbłysk komy, aby uzyskać stałą wysoką rozdzielczość także na brzegach kadru. Skuteczna korekcja poprzecznej aberracji chromatycznej zapewnia pięknie odwzorowane obrazy o wysokiej rozdzielczości, pozbawione kolorowych obwódek.
Jedyna baza produkcyjna SIGMA w miejscowości Aizu, poprzez swoją ultra precyzyjną technologię formowania asferycznego, umożliwiła produkcję niezwykle cienkich, silnie spolaryzowanych soczewek asferycznych, co zapewniło nie tylko większą swobodę podczas projektowania najwyższej jakości układu optycznego, ale pozwoliło także na zmniejszenie rozmiarów całej konstrukcji.
Fot. Dariusz Breś
Cichy, precyzyjny i błyskawiczny autofocus
Za błyskawiczną i niezwykle precyzyjną pracę autofocusa w obiektywie SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art odpowiada autorski układ liniowy HLA składający się z grupy silnych magnesów. Zmieniając ostrość, poruszają one bardzo lekką grupą soczewek, w efekcie czego maksymalna prędkość napędu jest ponad trzykrotnie większa niż w poprzednim modelu*. Sprawia to że już nigdy nie ominie Cię okazja na ciekawe ujęcie.
* W porównaniu do maksymalnej prędkości napędu SIGMA 24-70mm F2.8 DG DN | Art. Różnica w prędkości AF w codziennych sytuacjach może być inna i zależna jest od wielu czynników.
Fot. Antonia Moers
Doskonałe możliwości fotografowania z bliska
Na ogniskowej 24mm, obiektyw ustawia ostrość już z 17 cm od matrycy aparatu (ok. 2 cm od przedniej soczewki), co przekłada się na maksymalny współczynnik powiększenia 1:2.7. Jest to przydatne podczas komponowania ujęć obiektu z małej odległości lub podczas fotografowania w ciasnych przestrzeniach, gdzie trudno jest uzyskać odpowiednią odległość od obiektu.
* Zachowaj szczególną ostrożność, aby przednia soczewka obiektywu nie uderzyła w obiekt podczas fotografowania. Zdejmij osłonę obiektywu podczas fotografowania przy minimalnej odległości ostrzenia na końcu szerokokątnym.
Fot. Antonia Moers
Zmniejszone rozmiary i poprawiona ergonomia
Korpus obiektywu SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art jest o ok. 7% mniejszy (średnica 87,8mm, długość 120,2mm) i 10% lżejszy (745g) od modelu 24-70mm F2.8 DG DN | Art. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych rozwiązań w konstrukcji mechanicznej, pomimo wykorzystania takiej samej ilości elementów optycznych, obiektyw jest zarówno krótszy jak i węższy od swojego poprzednika. Pomimo zmniejszenia rozmiaru obiektyw zachowuje słynną, doskonałą jakość wykonania firmy SIGMA, z bezkompromisowo precyzyjną i solidną konstrukcją, jakiej oczekuje się od profesjonalnego narzędzia fotograficznego.
Jednocześnie poprawiona została użyteczność obiektywu, poprzez dodanie pierścienia przysłony z funkcją „de-click” czy też dodanie drugiego programowalnego przycisku AFL. Oprócz udoskonalonej konstrukcji odpornej na kurz i zachlapania*, przednia soczewka obiektywu posiada powłokę odporną na wodę i tłuszcz, dzięki czemu użytkownicy mogą bez obaw fotografować nawet w trudnych warunkach środowiskowych.
Obiektyw wyposażony jest w przełącznik blokady zoomu, który blokuje obiektyw na szerokim końcu i zapobiega niezamierzonemu wysunięciu się tubusu pod własnym ciężarem. Blokadę można zwolnić nie tylko za pomocą przełącznika, ale także za pomocą zoomu, co dodatkowo zwiększa szybkość i komfort fotografowania.
*Obiektyw nie jest wodoszczelny, przy dużym natężeniu działania wody, lub kurzu może dojść do przeniknięcia zanieczyszczeń.
Fot. Antonia Moers
Specyfikacja techniczna :
Konstrukcja obiektywu: 15 grup, 19 elementów (6 elementów FLD, 2 elementy SLD, 5 elementów asferycznych)
Kąt widzenia: 84.1 – 34.3°
Liczba listków przysłony: 11 (przesłona zaokrąglona)
Minimalna przysłona: F22
Minimalna odległość ogniskowania: 17cm (24mm) – 34cm (70mm)
Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:2.7 (24mm) – 1:4 (70mm)
Rozmiar filtra: 82mm
Wymiary (średnica × długość): 87,8 mm × 120,2mm
Waga: 745g
Kraj produkcji: Japonia
Akcesoria w zestawie: Futerał, osłona przeciwsłoneczna (LH878-05), dekiel przedni 82mm (LCF-82mm III), dekiel tylny (LCR II)